Crowdtap

crowdtapEen nieuw sociaal marketing platform
Dat er in collaborative marketing nog altijd ruimte is voor nieuwe ideeën bewees Brandon Evans in 2011. Hij richtte in maart van dat jaar namelijk het bedrijf Crowdtap op en het bedrijf heeft sinds dat moment een flinke groei doorgemaakt.

Het concept
Het businessmodel van Crowdtap is vrij simpel: fabrikanten en consumenten worden via de website van het bedrijf met elkaar in contact gebracht met als doen om via samenwerking de producten van de fabrikant te verbeteren en de klanttevredenheid te vergroten.
Consumenten kunnen hun feedback voor producten van fabrikanten die klant zijn van Crowdtap achterlaten op de website en in ruil daarvoor maken ze kans op gratis producten om te testen, gratis giftcoupons of tickets voor een special feest ter promotie van een product.

Succesvol
Het concept bleek al vrij snel erg succesvol en het heeft Crowdtap geen windeieren gelegd. Het bedrijf heeft inmiddels 30 werknemers, een omzet van zo’n 3 miljoen dollar en het heeft zelfs een plaats weten te bemachtigen op een lijst van Forbes met meest veelbelovende Amerikaanse ondernemingen.
Verschillende grote multinationals als Microsoft, Adidas en American Express maken gebruik van de diensten van Crowdtap en het platform groeit nog altijd. Het is dan ook niet ondenkbaar dat er in de toekomst nog vele grote merknamen aan het rijtje toegevoegd kunnen worden.

Collaborative marketing is de toekomst
Het succes van Crowdtap zal volgens de onderneming zelf aanhouden. Er wordt door consumenten steeds meer informatie op het net geplaatst en het aantal mensen dat feedback geeft aan ondernemingen neemt nog altijd toe. De toekomst zou dan volgens Crowdtap ook in collaborative marketing zitten en zij verwachten de komende jaren een grote groei door te maken.

Klik op de afbeelding voor een volledige weergave:

info